۱۷ فروردین ۱۳۹۲، ۸:۳۷

حجت الاسلام موسوی:

کتابخانه‌ها در راستای تحقیق و علوم روز تجهیز شود/ هرکتابی وارد کتابخانه‌ها نشود

کتابخانه‌ها در راستای تحقیق و علوم روز تجهیز شود/ هرکتابی وارد کتابخانه‌ها نشود

میامی-خبرگزاری مهر:امام جمعه میامی ضمن اشاره به شتاب روز افزون تولید علم و پژوهش در دنیای امروز گفت: مسئولان باید کتابخانه ها را در راستای تحقیق و علوم روز تجهیز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مرتضی موسوی عصر جمعه در نشستی با مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان بر جاذبه دار کردن کتابخانه ها برای حضور بیشتر قشر جوان و تحصیل کرده امروز تاکید کرد و افزود: بسیاری از معضلات اجتماعی و خانوادگی در پیوند قشر جوان با کتاب های خوب و سودمند برطرف می شود.

اوقات فراغت مردم باید در کتابخانه ها سپری شود

امام جمعه میامی با بیان اینکه آنچه برای یک کتابخانه مهم است کتاب و سالن مطالعه مناسب است گفت: کتابخانه ها را جذاب کنید تا جوانان را جذب کنید، در غیر این صورت کتابخانه ها خالی خواهند ماند.

موسوی تصریح کرد: اوقات فراغت آحاد مردم به ویژه جوانان باید درکتابخانه ها سپری شود.

وی با یادآوری شبیخون فرهنگی استکبار جهانی بر آرمانهای انقلاب و اسلام خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد و دیگر موسسات و سازمان هایی که وظیفه خطیر انتشار کتاب را بر عهده دارند باید از کارشناسان زبده و آگاه به تمامی امور بهره ببرند چون دشمن از لابلای کتابهای ما مطالبی را جمع آوری می کند که به نفع ما نیست.

هرکتابی نباید وارد کتابخانه ها شود

دبیر سابق دبیرستان علوی تهران ضمن انتقاد بر عملکرد صلیقه ای برخی مدیران اجرایی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی هرکتابی نباید وارد کتابخانه ها شود.

 موسوی با اشاره به کتب بسیار ارزشمند استاد شهید مرتضی مطهری، گفت: این گونه کتاب ها را به کتابخانه ها بیشتر تزریق کنید.

وی خطاب به مسئولان کتابخانه های عمومی استان سمنان ضمن تاکید بر اینکه، سعی کنید در روستاهای محروم نیز کتابخانه ها را گسترش دهید، افزود: تهاجم فرهنگی دشمن تا روستاهای ما پیشروی کرده است و کتابخانه ها با رواج کتاب خوانی می توانند در آگاهی بخشی به مردم در مبارزه با این تهاجم مفید و موثر باشند.

موسوی ضمن قدردانی از مسئولان کتابخانه شهرستان میامی گفت: یکی از نیازهای مهم در مرکز این شهرستان راه اندازی شیفت بعد از ظهر است که امیدواریم برای این امر چاره ای اندیشیده شود.

مردم باید کتابخانه ها را جزوی از خانواده خود بدانند

مدیرکل کتابخانه های استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه توجه به امر کتاب و کتابخوانی یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: تاکید فراوان معظم له نشان از اهمیت این امر مهم دارد.

امیرعلی عموزاده گفت: مردم ما باید سعی کنند که کتابخانه ها را جزوی از خانواده خود بدانند و با کتاب آن چنان مانوس شوند که گویی جزئی از خانواده آنهاست.

وی تصریح کرد: در شهرستانی مانند میامی که فرهنگسرا و سینما وجود ندارد، وجود کتابخانه بسیار مهم و ضروری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به نیاز مردم میامی به راه اندازی طرح شیفت کامل کتابخانه عمومی این شهر میامی، گفت: این طرح از امروز اجرا خواهد شد.

عدم تحقق اختصاص نیم درصد بودجه شهرداری میامی به کتابخانه های این شهر

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان های میامی و شاهرود نیز در این نشست با اشاره به اینکه روستائیان بالای 1500 نفر باید از نعمت کتابخانه برخوردار باشند، تصریح کرد: تمام این روستاها را شناسایی کرده ایم و از آنجا که برخی روستاها زمین مورد نیاز را برای احداث کتابخانه واگذار کرده اند، کار احداث این کتابخانه ها با تخصیص اعتبار لازم آغاز خواهد شد.

سید ابراهیم موسوی همچنین با اشاره به نیم درصد درآمد شهرداری و اختصاص آن به کتابخانه ها اشاره کرد و افزود: شهرداری میامی باید مبلغ 80 میلیون ریال را به حساب کتابخانه این شهر واریز می کرد اما متاسفانه این امر تاکنون عملی نشده است.

فضای مطالعه درکتابخانه عمومی میامی بسیار کم است

رئیس شورای شهر میامی با اشاره به اینکه با اهتمام ویژه دولت های نهم و دهم  فضای کتابخانه ها در سالهای اخیر بسیار خوب شده است، گفت: فضای مطالعه درکتابخانه عمومی میامی بسیار کم است و امیدواریم با شناختی که از مدیریت جدید کتابخانه های استان سمنان داریم این مشکل برطرف شود.

سیدحسن موسوی در خاتمه همچنین با اشاره به عدم تخصیص نیم درصد بودجه شهرداری میامی به کتابخانه این شهر گفت: امیدواریم در این مدتی که از عمر شورا مانده است بتوانیم این وعده را عملی کنیم.

کد خبر 2026215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha